Followers

Thursday, August 26, 2010

Xraya la aku jawabnya...

Semalam...hehehe..sebenarnya memang nk post semalam pun tapi last minute aku tetido...hahaha..langsung x post..so ni la baru nak wat entry tuk semalam punya...
semalam aku konon-konon nak balik sharp kul 1.05pm tapi last-last kul 1.36 gak aku balik..sebab aku banyak urusan semalam..masa kat sekolah, aku sibuk siapkan senarai nama budak n surat-surat untk hantar ke PPD Tampin untuk lawatan bulan 10 ni..pastu bila setel sume..kuar je sekolah, aku terus menuju ke Tampin..destinasi pertama ialah BANK..hahaha..mesti kene g bank dulu papepun..
pas kuar duit..sambil2 tu teringat bajet aku..aduisss...memang xleh joli pun..pastu aku terus anta borang n surat ke PPD then destinasi seterusnya...PERODUA..nak amik aku punya ROADTAX n INSURAN kete...husss semangat..terus bagi separuh dari gaji aku ke akak tu...pastu asingkan duit ansuran kete..dah tinggal bape je gaji aku ni..penin2.....
Teringat plak kuih-kuih raya yang aku order tanpa sedar dirinya kat sekolah..asal sedap je aku terus letak nama nak order..hmmm..memang xde la aku nak beraya tu...
then..terus gerak ke seremban untuk amik ubat aku..masa nak balik..jumpa rose kejap anta buku dia..then masa sampai tanjung ipoh..akak aku call cakap ade duit raya 5oo..yeke..pastu aku dengar dalam berita radio..RM500 untuk penjawat awam n pesara kerajaan...fuhhh..lega....boleh la bagi duit raya kat adik n anak buah..kalau x...aku menyorok dalam bilik la jawabnya raya ni..xkeluar2 rumah..hahha..
terima kasih la kepada kerajaan Malaysia sebab bagi duit raya tu..walaupun 500 je..mungkin ade yg cakap sikit..tapi besar ertinya bagi aku yg dah bayar insuran kete nih..hehehe...dah boleh rayaa dah..yahuuuuu....

on the way nak balik tuh..sempat la jugak aku snap beberapa keping gambar..hahaha..ade satu awan tu kat kuala pilah macam mulut monster...


macam mulut monster kan?...k la..see u next entry...

p/s: memang dah tebiat aku tangkap gambar masa bawak kete..nak wat camne...

4 comments:

  1. hihih
    seronoknye dh setel ape yg patot,then dptla durian runtuh!!mmg berbaloi..
    jgn borong yg bukan2..ececeh..hee =)

    ReplyDelete
  2. diladil: tu la..walaupun cam sengkek je..tapi sume dah setel lega gak jadiknya..nasib bek ade duit raya..hehehe...lega semula...

    ReplyDelete
  3. blhla sumbang duet raye kt kite sket..ekeke..xmalu lak mnx kt org..haha
    ampunn ya..gurau ja..

    ReplyDelete
  4. same la..saye pun gurau je.heheh

    ReplyDelete