Followers

Wednesday, August 18, 2010

Its My Life~Episode 1


Feb 2010
Hari ini sudah dua bulan aku ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Sungai Kelamah ‘RKTP’. Ketika pertama kali aku menjejakkan kaki aku di tanah Sungai Kelamah ini, aku terkejut dengan suasananya. Bukan apa, aku ingatkan sekolah ini cuma ada satu sahaja bangunan. Rupa-rupanya murid-murid belajar di dalam kabin kerana sekolah ini masih lagi dalam proses pembinaan bangunan baharu. Di sini aku rapat dengan Kak Laila yang baharu sahaja berpindah dari Kuala Lumpur kerana mengikut suaminya yang bekerja sebagai kaunselor di SMK Jelai (F). Dengan Kak Laila aku berkongsi semuanya, dengan mudah aku akan menceritakan segalanya kepada Kak Laila. Lagipun kami memang duduk bersebelahan dalam bilik guru.
“Kak.. saya nak balik on time hari nih..hehehe..hari ni gaji saya nak keluar” Aku memberitahu Kak Laila tentang rancanganku untuk balik awal hari ni..yela..hari ni gaji first aku sebagai guru terlatih keluar. Tak sabar rasanya nak bawak mak dengan adik ke bahau dan belanja makan. Aku selalu berangan untuk buat macam-macam perkara supaya mak aku hidup senang. Inilah masanya untuk aku buktikan. Sementara menunggu waktu balik, aku duduk termenung di mejaku…

Bersambung......

4 comments:

  1. aku bru nk layan cite..to be kontinew la pulak...

    ReplyDelete
  2. hehehe..tetiba segan plak nk post..hehehe

    ReplyDelete
  3. hahaha..nanti la..ni kisah benar yang x menggunakan nama samaran langsung..

    ReplyDelete