Followers

Wednesday, July 28, 2010

Lensa Buruk contest

yesss!!!!
oppsss..salam....bukan apa..bagi yang penah baca entry aku tentang tabiat aku yang suka tangkap gambar tu akan paham nape aku cam xbrape center tika dan saat ni..aku ni tersangatlah..suka menangkap gambar..n sejak aku ada handphone snapshot ni memang keje aku shot gambar je...yang menjadikan hobi ni "menarik + bahaya" ialah aku suka tangkap gambar masa memandu coz masa tu je yg aku dapat tangkap gambar view ciptaan Allah yang sangat wat aku kagum dengan keindahan alam..yang paling aku suka tangkap ialah gambar awan yang bergantungan tanpa tali di langit biru nan indah...wa..puitis tak..hehehe...

so..masa aku blogwalking n jumpa contest ni..aku pun nak sangat join tapi disebabkan aku bari ni dapat online sejak sabtu..so baru ni la aku dapat join..contest ni namanya LENSA BURUK iaitu contest tentang gambar....yang host contest ni ialah TI ANNE MOHD YASSIN .

syarat2 contest ni ialah.....
  • Terbuka kepada semua warganegara Malaysia. Tidak mengira umur.
  • Hendaklah mempunyai blog sendiri bagi memudahkan Ti Anne Mohd Yassin untuk menerjah anda.
  • Perkara wajib adalah menjadi FOLLOWER Lensa Buruk. Bukan Follower tidak akan dilayan.
  • Letakkan banner di atas di side bar blog korang dan pastikan ia terlink terus ke http://annemohdyassin.blogspot.com
  • Tema bagi foto pilihan anda adalah bebas, samada mengenai Landskap ataupun Potrait.
  • Hanya satu foto sahaja layak dipertandingkan. Foto hitam putih layak dipertandingkan. Foto yang di edit secara melampau tidak akan di layan. Ini pertandingan tangkap gambo ye, bukan pertandingan graphic design. =P
  • Pastikan anda menggunakan kamera telefon bimbit di bawah 10 mega pixel dan 2 mega pixel 1.3 megapixel ke atas semata-mata bagi memudahkan penilaian. Kamera digital lain adalah dilarang sama sekali.
  • Pastikan tajuk entri anda ialah, "LENSA BURUK, THE CONTEST" . Sertakan Tajuk foto anda, Model telefon bimbit dan lengkapkan slogan di bawah foto yang anda pertandingkan mengikut format berikut :
  • Tajuk foto : Si Kunang-kunang Malam ( contoh)
  • Model Telefon Bimbit : Nokia N96( contoh )
  • Slogan : Saya suka blog Lensa Buruk kerana .......
  • -Kemudian Tagkan kepada 5 orang rakan anda yang berbakat-
  • Sila laporkan terus di ruangan komen entri ini, bersertakan URL entri di blog anda, sekiranya anda telah mengikuti semua langkah-langkah di atas.
  • Ti Anne akan menerjah blog anda dan akan updates kan setiap penyertaan di dalam entri ini. :) Sehinggalah tarikh tutup penyertaan pada 1 Ogos 2010. :)

itu lah syarat-syaratnya yang aku ambik kat blog ti anne
bagi memenuhi syarat, ini gambar yang aku tangkap guna handphone aku ari jumaat lepas masa on da way nak ke seremban melalui jalan rembau-pedas...


  • Tajuk foto : keindahan alam
  • Model Telefon Bimbit : Sony Ericson cybershot c702i
  • Slogan : Saya suka blog Lensa Buruk kerana semua info di dalam blog ini menguatkan semangat saya dalam meneruskan minat saya dalam photography

ok.. itulah dia gambar nya..n now i'll tag 5 of my friend n also to all my followers...
  1. ika
  2. jee yunus
  3. icee yah
  4. suhami(anak-anak nogori)
  5. qasehlaura
hope i have the luck...

2 comments: