Followers

Tuesday, November 30, 2010

Cameron Highland Day 1

Trip aku n family ke cameron bermula dengan aku, mak n adik aku bergerak dari palong ke seremban dulu sebab aku nak amik ubat..pastu terus ke tampin..tido kat umah angah aku dulu..hahaha..satu n9 aku tawaf hari tu iaitu hari khamis...masa jenjalan ni jugak la aku cuba pakai tudung syria..amcam...ok x?
hehehe

 
selepas itu.....hari jumaat selepas solat jumaat..aku, mak, adik, angah n abg ipar aku serta fira yg cute..hehehe..kami gerak ke rumah along kat taman seri gombak...rindu gile kat along,akak n aleesya..atih baru balik ari tu..hehehe

hari sabtu tu dalam pukul 9 pagi..kami pun bergerak ke cameron highland..aku pun xtau jalan sebenarnya..betul2 bergantung pada signboard kat jalan, google map n cerita kawan2. kitorg singgah jap kat tapah..isi apa yg patut..rasanya banyak kali gak kami singgah kat stesen minyak..hehehe...biasa la tak penah drive jauh lagi...
 
oppsss...sebenanrnya atih yang drive kete aku..aku duk kat sebelah je...hehehe...
sampai kat kawasan Perak..memula tu tekejut gak tengok highway 2 lane...hehehe..dulu naik bas tak perasan la plak...

exit je kat persimpangan simpang pulai...jam giler...tol dekat giler ngan exit..cuma 200m je..slalunya dalam 500m dari exit..tapi nak wat camne kan...hadap je la jam tu...semakin naik ke cameron..kesejukkan semakin terasa..kitorang ikut jalan simpang pulai-->kampung raja -->tringkap -->brinchang...ikut je signboard mesti sampai..

sebelum sampai kat tringkap..kira2 suku lagi nak sampai kot...kami berenti kat kawasan yang berkabus tebal..uisshhh....best giler...sejuk je..tak payah on aircond pun...pastu singgah kat rose valley..bayaran masuk kat rose valley ni untuk dewasa 4 ringgit..kanak2 RM2.

dah puas jalan kat rose valley, kami gerak ke natasya resort temapat kami akan menginap..sebab masing2 dah lapar dan penat...selesai rehatkan badan..solat...makan...ingat nak g kat strawberry tapi dah tutup plak...esk je la pegi kan..nak wat camne....
terus ke butterfly farm...tapi kan...butterfly farm yang sebelah natasya resort ni mahal..dewasa RM5, kanak-kanak RM 2 tapi tempat lawatan dalamnya tak memuaskan..butterfly sume dah nak mati..sikit je benda yg dipamerkan...rugi betul...xkan aku pegi lagi kat situ...rugiii

pastu ingat nak g pasar malam yang memang ada setiap sabtu kat pekan brincang kira2 3km dari natasya resort...tapi  jam giler2...dengan angah tetiba diserang migrain..kami pun x jadi la pegi pasar malam tuh...xpela...pusing balik..ge shopping sayur2..pastu terus balik resort..haaa
 tak berbaloi g sini..bagi aku la..ini pendapat aku sebagai customer yang rasa 5 ringgit terlampau mahal untuk apa yang disediakan oleh pengurusan butterfly farm ni untuk aku n family..kami memang rasa membazir sangat duit kat sini...tapi terpulang pada u all..lain orang lain citarasa kan...




 rama2 yang dah tunggu ajal..

itu la saja kejadian hari pertma...nantikan kejadian hari kedua..siap tegolek dog lagi aku nih kat tengah org ramai..hampeh tull

p/s: xdapat nak upload sume gambar la...ni pun cukup la kan....hehehe

No comments:

Post a Comment