Followers

Friday, June 18, 2010

Nescafe + Halia Madu

Hye..Selamat pagi...pagi lagi ke?.hmmm ~ ~ kul 10.51 am..pagi lagi...
Apa juadah aku sarapan pagi tadi?..semestinya lempeng..sedap woo..tapi skarang aku bukan nak cite pasal aku punya sarapan tapi apa yang aku minum malam tadi..

malam tadi masa tengah tengok cite oprah..aku rasa cam nak menelan sesuatu..g dapur tengok tudung saji..xde rasa nak mengunyah plak..aku pun masak air..ingat nak wat milo + oat ke apa ke..pastu aku nampak nescafe ipoh white coffee aku..tanpa berfikir panjang..aku pun amik mug besar punya..tengok dalam almari ade mak aku punya halia madu yang mak aku xmakan pun sejak beli..dalam hati aku "ishh...xbaik tul membazir..beli xmakan.." aku baca label..dia cakap elok diminum bersama kopi...

aku pun apalagi amik sesudu n campur dengan nescafe 3 in 1 aku..amik air panas..g depan TV dan mula menikmati nesacafe + halia madu yang sangat sedap tu...sebenarnya nes tu agak 'kaw' so rasanya pahit sikit..tapi bila campur ngan serbuk halia madu tu..uishhh..sedap wooooo.....

punya la aku menikmati minuman tu..pas setengah jem..aku mula sendawa..n rasa angin berolak alik dalam badan aku...menjelang tengah malam...aku xdapat tido..aku pun layan TV sampai muak..sampai kul 2 pagi...tutup Tv..masuk bilik..bukak laptop plak..layan internet sampai kul 3 pagi...pastu aku dah bosan..lepak atas katil baca no0vel...pastu aku dah rasa weng ~ weng..pastu tutup lampu n paksa diri tido...tapi x brape nak nyenyak..kul 6 pagi aku tesedar bila jam loceng bunyi...hujan lebat sangat..pastu aku amik towel..mandi n solat..mata x ngantuk dah..baca quran...pastu sambung baca novel..pastu aku tido balik sebab dah rasa pening lalat..tapi xleh tido pun..

dasyat tul penangan air tu..tapi sedap...hahaha....malam ni minum lagik..selagi cuti boleh je rutin aku camni..dah abis cuti sok xleh dah...

p/s: dulu slalu minum nescafe halia 3 in 1..camni gak jadinya..masa kat UPM..g kuliah pale weng ~ weng..hehehe

No comments:

Post a Comment