Followers

Tuesday, June 22, 2010

Appointment Doktor

Hari ni aku MC @ cuti sakit..aku ni sebenarnya ade penyakit yang tidak boleh dapat dilihat simptomnya..cam misteri lak eh..sebenarnya masa tahun 2008 aku mengalami masalah bernafas bukan kene asma..cuma aku xboleh bernafas guna hidung n about almost 2 weeks aku bernafas guna mulut..so nasib baik aku ditolong oleh kak hanifah yang membntu aku mencari doktor utk refer kes aku ke klinik pakar ENT (ear, nose, throat)..
so..
since ogos 2008 aku g appointment doktor..memula dulu every month..pastu every 3 month dan skang doktor cakap saluran hidung aku dah baik cuma aku perlu teruskan guna nasal spray untuk elak kene penyakit yang lebih teruk seperti kanser hidung..gerun lak aku...

pagi tadi, aku gerak dari umah dalam kul 7.50pagi ke seremban...hujan all the way from palong to seremban..agak2nya hari ni satu negeri sembilan hujan kot..sampai kat ulu bendul..gunung kat situ dilitupi kabis..sempat gak ambik gmbr gunung..pastu aku pun sampai hospital, pasrking xde..nak parking kete aku makan masa 30minit..masyaAllah..ramai sungguh manusia yang sakit ari ni..slalunya boleh diterima akal lagii...

sampai dlam hospital..dengan keramaian manusia tu..dah sahlah la ramai yg sakit..bila aku dikerumuni manusia yang sakit..tetiba lakl aku pun jadi cam sakit..masa tu la nak batuk, nak bersin,..paling xleh tahan tu..tetiba lak rasa cam sakit pale..ntah pape ntah...

selepas hampir 1 jam 30minit menunggu..aku pun masuk bilik rawatan..dan memang seperti yang dijangka aku dirawat oleh doktor yang sma..memang itu la yang cek aku setiap kali appointment..bila rawatan..dia tengok hidung, telinga, tekak..(dalam hidung, dalam telinga n tekak)..segan betul aku ngan doktor tu..dah la doktor tu hensem...hmmmm...

pastu aku kene tunggu lagi 40 minit untuk ubat..aku ok je...bukan nak g memane pun..heheh..masa on da way balik, sampai palong 2, askar2 sedang membuat latihan..punyalah banyak lori askar, kete kebal..ngan senapang meshingan..seronok lak tengok askar tapi nampak je senapang..kecut perut aku..
hehehe..macam-macam peristiwa ari ni..
n'
my next appointment bulan 12..n dos ubat aku dah berkurang..pharmacist tu cakap maybe aku dah semakin elok sebab tu dah dikurangkan doa..alhamdulillah..

harapnya..aku x perlu bergantung kepada ubat tu seumur hidup aku...

2 comments:

  1. sempat lg ko tgk doktor tue hensem ker tak eh...;)

    ReplyDelete
  2. sempat la..dah depan mata..sakit2 pun cuci gak mata..hahaha

    ReplyDelete