Followers

Friday, March 5, 2010

Pemantau nak datang.....hmmmm

Selasa minggu depan pemantau dari PPD Tampin nk dtg pantau sekolah aku.aku risau sangat coz hari tu aku cuma ade kelas dengan tahun 3 untuk kelas english n tahun 5 B untuk kelas sains..aku paling risau kelas 5B.tapi dari segi pengajaran, aku risau kelas 3A coz aku ni bukan opsyen english pun...minor je..tu pun xtau ape yg aku bljr kat maktab..xdapt nk applied pu dlm kelas...dah 2 bulan aku mengajar dah..aku masih rasa aku kurang teknik pengajaran english..can anyone help me???? mengajar english n sains sangat berbeza..bila ajar sains,,apa yg ade dlm buku teks, itu yg kita ajar cuma kene tambah bahan lain coz science is facts but english....u have to teach "inside"..the one in the text book is just for reference...yg tersirat2 nih wat kepala aku jadi berselirat...contohnya..dalam buku teks tajuk sea creatures..kita buka kene ajar tentang haiwan dalam laut je..banyak lagi benda lain kene ajar spt grammar, struktur ayat, vocab,...macam2 lagi la...lama2 aku yg tenggelam..bak kata org n9..acup den dibuek eh....but i'm trying my best...collecting all the resources from internet..learn how to teach english from senior at school...hope they will understand the lesson...

No comments:

Post a Comment