Followers

Tuesday, March 30, 2010

Cuci Mata DI Ulu Bendul

Hye....
ari tu aku g seremban ngan mak ngan adik aku..dapat la sambar jeans dua helai..balik dari seremban, aku bawak mak n adik aku singggah ke Ulu Bendul atau nama glamornya UBen...best gak tengok org mandi2...tapi yang x bestnya..ade satu family ni mandi kat tempat aku ngan mak aku lepak..pastu anak lelaki dia blh selamber je buang plastik roti gardenia dalam air tu..aku sound la apsal buang dalam air..pastu dia xdengar kot..patutnya..mak ba[ak dia pesan awal2 jgn buang sampah dalam sungai..ni pegi mandi manda tau tapi xtau menjaga keindahan alam semulajadi..nanti kalau UBen dah kotor mesti dia jugak yang bersungut tapi dia sendiri yang xreti menjaga kebersihan alam ciptaan Allah ni..ntah hape2 ntah manusia ni..bakul sampah bukan besar lagi..mata letak kat tapak kaki agaknya...xde kesedaran sivik langsung....

hmmm
panjang lebar dah aku beleter..kat negeri sembilan ni ade banyak lagi jeram yang menarik antaranya jeram tengkek yang berada di batu kikir, jeram ni lebihy kurang 15-20 minit dari pekan batu kikir..selepas SBP integrasi jempol, ade simpang ke kiri sebelah pekan tu..terus ja..nanti sampai la tengkek..memang best..parking sume ade..nk barbque pun blh..

lagi satu ialah jeramtoi yang terletak di daerah jelebu iaitu di kuala klawang. kira-kira 30minit dari seremban.kat jeram ni pun best gak coz air dah diempang membentuk kolam...ade yang cetek untuk kanak-kanak n ade yang dalam sikit untuk dewasa.memang best...musim2 panas ni memang best mendi jeram..sejuk je badan n mata dengan keindahan persekitarannya..

adik n mak aku...



No comments:

Post a Comment