Followers

Tuesday, March 16, 2010

House work with my mother..

Sekarang nih musim panas kan..dah dua kipas duk depan aku nih pun panas lagi..ke aku panas sebab banyak dosa..hmmmm..aku cuba perbaiki diri...pastu masa aku g dapur nk minum air aku terus bukak pntu dapur..tgk kat halaman belakang umah...tetiba rasa nak menyapu..tanpa berfikir panjang, aku terus capai pencakar dan menyapu kat belakang umah..bayank btl daun2 kering kat pangkal pokok2 rambutan, langsat, durian, manggis, duku n ramabi kat belakang umah aku...sapu punya sapu..dapat la tiga longgok daun kering yang pasti sekejap je dijilat api kalau aku bakar..pastu rehat jap minum milo ais..fuhhh..sedap..pas minum sambung lagi bersihkan pokok pisang tepi rumah..n after dah stel sume..aku masuk dalam umah..dah lama dah x buat keje umah nih..nih cuti2 harap dapat la sapu sume daun kering kat belakang tuh..musim panas nih bahaya daun2 kering nih..n skang..malam nih..kedua2 tangan aku lenguh yang teramat sangat..nk balas mesej pun x larat..ni nk wat entry abru nih pun kene sendal tanagn..tapi sebab ade mood nk update blog,,ku gagahi jua..hehehe...mintak2 esok elok la tangn nih..leh sambung menyapu..tapi baru abis 1/3 bahagian..ade 2/3 lagi..kebun blakang umah nih x brape terjaga sejak ayah aku meninggal dunia 6 tahun lalu...hmmmm

1 comment: