Followers

Monday, February 21, 2011

TRaGeDi AKu Di JaLaN RaYa

Lately ni...banyak je kes2 kemalangan jalan raya..macam yang berlaku..kadang-kadang masa tengah drive aku akan terfikir..kalau la tetiba aku excident..macam mane ye?apa akan jadi kat kelas aku?
sape nak ganti aku g kursus?......
hmmmm...
ntah pape ntah kan....mintak2 selisih la dari semua tu...
sebenarnya aku nka cite kisah aku yang alami masalah masa kat jalan raya dan ade orang yang baiikkkk hati menolong...

dulu masa aku GSTT kat Palong 2, aku g keje naik moto SS110 arwah ayah aku punya before aku mampu beli kete..so..kemane2 aku akan merempit dengan moto tu..
moto tu pulak..agak2 dah uzur skit la...meter minyak pun dah tak function dah..so, one day tu aku balik dari keje ngan kak mas...aku lupe nak cek minyak..terus je balik umah...kak mas jalan depan..so...dia dah lepas...sampai kat bukit sebelum sungat wat kat palong aku tu...moto aku tetiba mati....dah petang dah msa tu around 5pm...
aku amik Hp kononnya nk call kak mas....kredit plak dah abis....
sedih giler...nak tahan orang lalu lalang takut plak....so....dengan berbaju kurung tu..aku tabahkan la ati nak tolak sampai umah...(mata dah berair dah ni....)
then....baru je 2meter aku tolok moto tu..ade sorang mamat ni naik moto kris berenti..dia tanya apa masalah n mintak bekas...aku bagi la botol air aku...dia amik dan sedut minyak moto dia bagi kat aku....mekasih banyak2.....yang bestnya dia follow aku sampai ke simpang umah aku....bersyukur sangat2...bila ingat balik..mamat tu hensem gak..cuma masa tu tak sikit pun terlintas nak mintak no phone dia ke..usha ke...aku cuma tau aku bersyukur dia tolong aku..masih ade gak orang yang baik ati kat dunia ni....

kejadian kedua masa aku kene g mensyuarat panitia fizik kat kuala klawang..aku tumpang cikgu adib..cikgu palong 11, so aku letak la moto kesayngan aku tu kat sekolah palong 11 tu..waktu balik..sampai kat palong 11 dalam kul 6.40..masa tu hujan renyai2..moto aku ni pulak...plaknya x boleh basah..so sampai pintu gerbang..moto tu padam....aduhhhh..hari dah nak gelap..aku dah risau dah..then..ade sorang mamat benti..dia cakap dia mekanik n tolong tukar plak moto aku..pastu boleh la jalan walaupun hanya boleh bawak 10 -20km/j je..lupe plak nama nak tanya nama mamat tu...
hehehe
papepun...aku berterima kasih sangat kat insan2 yang sudi menolong aku...thank u sooo much.....

No comments:

Post a Comment