Followers

Monday, May 23, 2011

Oxfort placement Test...

Salam...
Hurmmmmm....
Aku tetiba teringat pasal test ni....test ni kami peserta kursus profisiensi bahasa inggeris guru-guru bukan opsyen negeri sembilan tahun 2011 kene amik...
memula aku ingat xde test..upe2nya ade jugak...dah la penat wat pameran pasal Food around the world tu..mane tak penatnya..aku yang kene wat demonstrasi pasal macam mane nak wat waldorf salad n bg diorang makan...yang memenatnkan aku tu..setiap pngunjung yang datang iaitu pelajar dan guru TBS singgah ke meja demo aku..aku kene wat demo..dah ala-ala chef One dah...pastu I have to speak in English...yang kelakarnya..bebudak ni cuma berminat nak makan salad tu je...ade ke masa aku tengah berabuk2 cakap omputih sambil menerangkan cara nak wat tu..ade soarng budak tu cakap camni "weh, alif..amik la ni..sedap ni..amik la..." sambil tangahnya menunjuk ke salad tu..haha..sikit pun wat xdengar je apa au cakap...ade tu..budak tu tengah syok dengar aku becakap..tetiba cikgu dia  " masa dah abis ye..sila masuk ke kelas"..hahahaha...tekebil2 aku kat situ dengan tangah tengah memegang senduk...adoiiii...
tapi the whole experience memang best....kengkawan yang sama-sama kursus tu memang best..sporting...
abis je pameran..kene kemas semula la barang-barang..kang marah lak GB TBS kang...pastu..after lunch ade test la plak..adoiii...mata dah mengantuk sangat dah,...larat ke nak jawab test ni..
test tu sebijik cam muet cuma xde speaking test je..

OPT atau nama panjangnya Oxfort Placement test ni cuma ade dua bahagian je...listening n Grammar je...
Part 1 test ni ialah listening yang mane we have to asnwer 100 questions of listening.... susah ooo...nak adjust telinga ni kasi dengar the orang British tu baca... antaranya nak bezakan bunyi 68 n 60A...
pening tul...
Part 2 pulak kene jawab soalan grammar 100 soalan jugak..bepinau mata aku nk menjawab soalan-soalan tu...tapi jawab je la kan...kalau aku "cemerlang" dalam test tu..cehceh..heheh..akan dipanggil tu amik kursus tambah opsyen...hahaha..tapi xtau la....
yang penting aku jawab soalan tu..hehehe...
hehehhe

No comments:

Post a Comment