Followers

Monday, January 10, 2011

Pindah

Salam...
hari ni ade gotong royong berpindah ke bangunan baharu,,
mulanya aku dengan confidentnya cakap
"Saya tak pindah kak, saya duk bilik guru bawah"
bukan apa..bilik guru baru memang best..dengan air condnya...dengan mejanya ala-ala kat opis company tu...
tapi.....
aku dah dipertanggungjawabkan untuk menjaga bilik SAL(self access learning)
so...
aku fikir..biar la org yg xde tanggungjawab pegang bilik duk bilik guru baru...sebab nanti masa aku banyak kat bilik SAL (konon-kononnya la)
pastu aku pun ....
semangat la bg nama untuk guru yg duk bilik guru baru...
pastu BOS masuk...
dan terus cakap
"AMY DUK BILIK GURU BARU KAT ATAS YE"
tak terkata aku..terus cakap
"baiklah cikgu"
hehehehe
tapi masalahnya mane ade meja kosong dah...
lepas kira-kira...penuh termasuk nama kak yati..
aku dah suka dah sebabtak payah pindah..
then...
puan mala cakap "nama yati tak tersenarai lagi sebab belum lapor diri"
terus diorg suh aku duk meja kak yati...
Allah je tau betapa serba salahnya aku..
kak Yati....kalau akak baca blog saya...
saya mintak maaf sangat2...
saya tak terniat pun nak amik meja akak..
maaf ye kak...
so..dengan ati berat...
aku pun kemas la barang..angkat meja..berat ya amat meja tu..semput napas aku...
pastu nasib bek ade pertolongan...
dapat gak la pindah sikit-sikit..
esok dah mula kene guna bilik guru baru...
tak tau la rasa camne nanti..
harap2...
aku tak tersalah masuk bilik guru la nanti....
hmmmm...

No comments:

Post a Comment