Followers

Friday, January 14, 2011

Monolog??gila ker??

Salam...
Monolog...apa monolog tu?adakah orang yang suka bermonolog dianggap gila??
sebelum aku cerita apa sebenarnya aku nak cerita tentang monolog ni...jom tengok apa maksud monolog sebona bona eh...
Monolog ni...adalah apabila seseorang menyatakan apa yang difikirkannya secara kuat tanpa ada pihak yang membalas percakapannya..atau erti kata lain..sendirian la...lebih kurang ni la maksud yg aku alih bahasa mudah dari wikipedia...

masa aku sekolah dulu..dalam kelas KOMSAS, cikgu aku cakap..monolog ni ade dua jenis..monolog dalaman dan monolog luaran..monolog luaran ialah apabila orang tu bercakap seorang..manakala monolog dalaman pula apabila seseorang tu bercakap dalam mindanya...kira dalam ati la tuh...kalau dalam teater..teknik monolog luaran banyak digunakan..

so...soalannya..adakah bila kita nampak orang tu tengah bermonolog atau dalam bahasa mudah..cakap sensorang....orang tu dianggap gile? sebabkan..slalu bila kita nampak orang cakap sensorang kita cakap "eh..giler ke cakap sensorang?"

xleh la camtu kan..sebab aku ni slalu sangat cakap sensorang..terutamanya dalam kete..bila ade benda yg aku pikir..aku akan bercakap sambil memandu sorang2..ni dah jadi habits aku la..n ini juga cara aku nk hilangkan mengantuk msa memandu...jadi..kalau korang nampak aku bercakap sensorang dalam kete..jangan ingat aku giler plak ye..kalau nampak org len cakap sensorang pun, jangan terus judge orang tuh..but kalau orang yg korang tengok cakap sensorang tu memula elok je bercakap..pastu gelak..dah gelak nangis..dah nangis gelak...haaa..itu ade something wrong la tuh...hehehe

oklah ye..skang ni aku slalu pikir benda2 camni..tu yg cam bosan je tajuknya..hehehe..babai..salam

No comments:

Post a Comment