Followers

Monday, July 4, 2011

Muka aku macam Peranakan???hahaha

Salam..hari ni aku cuti..korang pun mesti ade yg tengah cuti, ade yg tengah keje kan...
aku dapat cuti coz satu 2hb ari tu aku keje..so...disebabkan hari ni isnin dan setiap isnin ade pasar tani kat sini...aku pun ikut la mak aku jalan-jalan pasar tani....pergghhhh...besar gila pasar tani skang ni...dari tapak pasar tani tu lalu depan TK Meng.lalu depan pejabat pos..terus lalu ke kedai warni...lama giler dah aku x g pasar tani..tapi besar macam mane pun..barang yang aku carik iaitu parang tetap xde...mane ntah nak beli parang..korang tau??
Memula mak aku beli sayur meranti ngan sayur pucuk paku..sedapnyer...korang pernah tgk pucuk meranti?ni bukan meranti yang dalam hutan yang kayu leh wat perabut tu...ni sayur..sedap..rasanya pahit..tapi kalau pandai masak..rasanya manis sangat..so, maknanya ade kemanisan disebalik kepahitan..macam hidup yang pasti ade kemanisan apabila dilanda kepahitan...cheewahh...hehehe..

sayur ni sedap wat goreng tumis ngan masak lemak cili api..senang je masaknya.,.tumbuk cili, nbawang putih, bawang merah , ikan bilis n garam..pastu tumis barang2 yg ditumbuk tadi..agak2 dah naik bau..masukkan sayur tu..pastu tutup guna la penutup periuk untuk hilangkan rasa pahit..jangan kacau2 sangat...kalau suka berkuah..buh la air sikit..sedap ooo...kalau maska lemak cili api plak...campur ikan bilis je..dah sedap..syaratnya jangan kacau selalu...kalau selalu kacau..pahit jadinya...cuba la try..kat pasar tani mesti ade jual punya...
pastu aku beli shawl..cantik gak shawl n murah...aku amik la satu...pastu makcik tu cakap..."Cantik la muka adik ni..macam peranakan" siap pegang2 dagu aku lagi...hahahaha
aku pikir..makcik ni baikk...punya bodek..nak suh beli lagi satu shawl la tuh..hehehe
lawak giler aku rasa...xpe makcik..next week saya kirim kat mak saya beli lagi shawl kat makcik ye..hehehe
owh..ok la..aku nak g Bahau ni..nak mengisi kecutian aku nih...
n by the way..aku nak beli barang tuk Projek DIY aku tuh..okeh....kalau jadik..nanti aku cite kat korang ye..
selamat bercuti n bekerja..

No comments:

Post a Comment