Followers

Sunday, June 26, 2011

SAPS: Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah NKRA

Salam...
entry aku kali ni adalah entry yang berilmu sikit..hehehe...aku nak cite pasal SAPS ni...
ini adalah sistem analisis peperiksaan yang telah dicipta oleh negeri Perak dan apabila sudah berjaya diaplikasi di Perak , maka KPM memurnikan aplikasi ini untuk diguna oleh seluruh sekolah seantero Malaysia....macam mane aku tau sume 2??? mesti la sebab...JU yang datang bagi ceramah LDP tu yg bgtau...ha..ini menunjukkan aku ni fokus sebenarnya bila dengar ceramah ni..kalau aku tak fokus..takkan aku boleh ingat plak kan...even sebenarnya 5 minit pertama aku dah mula makan asam prun yang aku beli kat ekspo Pasir Besar.  Fokus beb...fokus....

Pada saat aku menaip ni..aku tengah menunggu markah yang aku key in tadi disimpan...baru lepas 1 kelas..nak masuk kelas kedua dah...lambat..tadi aku dah nak meloncat2 dah sebab laju semacam...betul la..org cakap benda camni xleh puji2...bila puji2..mula la dia buat hal...
yang menyebabkan susah nak key in..satu je...sebab ramai org lain satu Malaysia ni pun tengah online tuk key in markah sebab due date dia sebelum 28 mei 2011 jam 12.00am.dah la aku n kengkawan baru semlam ditaklimat....harap2 lancar la perjalanannya key in ni...aku dah nekad xnak tdo selagi xsiap ni...boleh ke?
harap2 la kan???

bila alami situasi ni..teringat masa zaman kat UPM terchenta dulu...every sem kene key in n daftar subjek...masa tu sume students UPM buka sistem tu...punya la jem sistem tu..dengan berebut2 kat makmal komputer lagi.....aduhhhh...rindunya zaman bergelar mahasiswa Jabatan Fizik, Fakulti Sains, UPM. (merah kebanggaan UPM-berilmu,berbakti-memang tepat slogan tu)


ni tak tau la sampai kul bape ni...
jangan aku syahid sebelum masanya dah la..
Ni kepala dah ala-ala bengong ni sebab tadi 2 tin air nescafe
 mocha aku bedal....
memang sampai esok la weng kepala ni....


 Jadi rasanya baik korang pegi tido dulu ye..aku ni memang pas subuh baru tido ni walaupun xelok tido pas subuh tapi nak wat macam mane kan....ok...selamat mlm uols..bye....




No comments:

Post a Comment