Followers

Tuesday, November 8, 2011

i-City ... akhirnya....

Salam..
Last week 1 nov 2011 aku ikut lawatan RIMUP ke KL..
menurut sumber yang boleh dipercayai..RIMUP ialah rancangan integrasi yang mana sekolah-sekolah berhampiran bergabung menjalankan sesuatu aktiviti seperti sukan dan lawatan..sekolah-sekolah yang terlibat merupakan Sekolah Kebangsaan (SK), Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) dan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT). Program ini bertujuan untuk perpaduan...
So, ade 6 orang murid sekolah aku terlibat pergi lawatan..berkumpul kat sekolah lain..so...kul 7.15 pagi aku sampai ke sekolah..jemput budak2 ni dan bawak ke sekolah tempat berkumpul..sampai je terus naik bas..hahaha...
makanan disediakan..best la..cuma bayaran masuk ke muzium je kene bayar sendiri...antara tempat yang kami lawat...pusat kraf negara (free), muzium negara, pusat sains negara dan yang paling aku excited sangat ialah i-city kat Shah Alam tu...
kitorang gerak dari pusat sains negara kul 5 petang lebih kurang menuju ke Shah Alam...Then... tukar baju n dinner..dinner aku bawak budak g KFC so kene tambah sikit la duit sendiri..xpe la 6 orang je...hehehe...
sampai i-city hujan pulak..sempat la tgk pokok-pokok yang lip lap lip lap tu..tapi xdapat tangkap gambar sebab hujan ngan kilat..so...bebudak ajak masuk snow walk..aku tanya-tanya bayaran tuk kanak-kanak RM20, dewasa RM 25. diorg pujuk aku ajak masuk....aku pun masuk la....aku nasihatkan kepada yang teringin nk g snow walk ni..better korang pakai kasut yang macam sport shoe..kalau tak..koang kene sewa kasut RM 10..ala kasut but Phua Chu Kang tu cume kecik sikit je..Kasut tu Licin..aku jatuh teduduk budak yang tolong ..malu giler...


so..ini antara gambar-ga,bar kat sane..best memang best..... Siap bergambar dengan spongebob ngan patrick lagi..i like....

No comments:

Post a Comment