Followers

Wednesday, February 2, 2011

Banjir lagi...

Banjir kali ni memang yang terdasyat setakat yang pernah berlaku rasanya...
dulu aku x rasa sangat coz masa tu tahun 2006 aku kat kampus...
pastu kawasan yang kene ialah tampin area gemas..so, masa tu aku jarang sangat ke Gemas...jadi kejadian banjir 2006 tu tak menggugat akui..tapi aku simpati kat mangsa2 banjir...
tahun ni..banjir betul2 wat aku risau...
1, sebab aku tak dapat pergi kerja kerana jalan ditutup akibat banjir...
*** ni jalan masuk ke tempat kerja aku..depan tanda berhenti itu ialah jalan besar Gemas -Tampin...rasanya masa ni air lebih paras leher sebab bus stop sebelah tu cuma nampak bumbung je...gambar ni kak Meriam yang masukkan dalam facebook***

2, kerana banyak jalan yang mendap dan terputus hubungan

3, bekalan air pun terputus sebab paip air pecah di palong 1 (skang dah elok dah)

4....yang paling aku sedih dan simpati ialah bila kak Laila sekeluarga  menjadi mangsa banjir..masa kejadian dia kat kampung rasanya..jadi dia xtau air naik...habis segala harta bendanya...kereta kancil, dokumen2 penting dia dan anak2 dan suami...barang2 lain....

*** ni gambar umah kak laila diambil oleh rakan dari utusan online...itu kete kak laila...mujur tak hanyut..tapi kerosakannya sangat banyak****

aku ralat sebab masa kak laila tengah cari umah sewa dulu...aku yg bgtau Yahaiyu tengah nak sewakan rumah dia tu...kak laila g tengok dan berkenan..maka dia pun sewa umah tu sebab dia dah pindah sekolah..sian Kak Laila dan keluarga...harap2 dia tabahlah hadapi dugaan ni...semoga dia dan suami kuat hadapi dugaan...ingat nk g tolong nanti...kalau air dah surut nak jugak aku pergi jengok dan tolong apa yang patut....
bersabarlah ye kak....

No comments:

Post a Comment