Followers

Tuesday, August 18, 2009

Ramadhan bakal menjelang lagi

Lagi 3 hari umat islam akan menyambut ramadhan bulan yang penuh kemuliaan. bulan yang patut kita gunakan sebaik-baiknya...stiap kali ramadhan,tekad aku nk abiskan khatam Al-Quran dalam masa sebulan..kadang-kadang miss jugak jadi terbawakla ke syawal..ader seorang rakan pernah berkongsi ilmu..katanya, kalau nk habiskan baca 30 juzuk Al-Quran dalam masa 30 hari berpuasa, maka setiap kali solat 5 waktu sehari, baca 4 muka surat Al-Quran..Alhamdulillah berkesan...
Aku praktikal, ari jumaat baru boleh balik kampung.jumaat tu kan sehari sebelum puasa.orang negeri sembilan panggil hari mantai...selalunya kat palong (Rumah Aku), 2 hari sebelum puasa dah meriah dah dengan persiapan menyambut ramadhan. dan aku akan tolong mak aku berniaga dalam masa 2 hari tu. mak aku berniaga sayur kampung kat pasar harian.maka ramai la pelanggan masa hari mantai ni coz orang nk beli kelengkapan memasak rendang seperti lengkuas, pucuk pegaga, pucuk maman, dll. tapi mantai kali ni aku x dapat tolong mak aku coz aku sampai umah mesti dah pukul 3 petang... sian mak aku..mesti x menang tangan nanti.. :(
Kepada semua...SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN..SEMOGA MENGGUNAKAN BULAN YANG MULIA INI DENGAN SEPENUHNYA...

MASK WOMEN..HEHEHE..NI GARA-GARA PENULARAN WABAK INFLUENZA A H1N1

No comments:

Post a Comment