Followers

Monday, June 15, 2009

Photoshop

Aku cuti sem ni keje aku surf internet je..assigment sikit je yang terusik..ari tu aku bukak metacafe, aku jumper satu video tutorial photoshop..aku pun try la.aku memang suke edit2gambar ngan video ni.kalau video aku slalu gune movie maker je..aku guna movie maker utk wat vidoe family n frens je.tapi sejak masuk amktab aku dah start guna untuk jadikan alat bantu mengajar.
Photoshop plak aku edit gambar family aku,gambar kakak n abang aku kahwin, gambar kengkawan..best tau..biler dapat edit gambar yang biasa je jadi gambar yang lain..contohnya background lain...etc..aku dapat rasa satu kepuasan yang sukar digambarkan dengan kata-kata..ceh..jiwang plak..secara kesimpulannya,aku memang suke komputer..
ni aku upload hasilaku belajar dari video di metacafe..ni gambar unit aku ngan mentor kitorg kat tepi dewans besar maktab aku..masa ni ader karnival sukan tradisonal anjuran pelajar PISMP...korang tengok n nilai la sendiri ye..

nak edit ni senang je...bukak photoshop-->open satu gambar baru-->filter-->stylize-->find edges

No comments:

Post a Comment